bubbles-najaar2021.reismee.nl

Veilig thuis gearriveerd

22 november 2021:De reis naar Frankrijk ging voorspoedig: weinig verkeer op de weg, wel veel kilometers erg mistig. Na Zarautz ook veel regen en soms een echte hoosbui. Bij de grens met Frankrijk stonden een aantal bewapende militairen, er stond ook een soort partytent voor controles. Wij mochten zonder controles doorrijden, net als de meeste passanten op dat moment.

Op de camping in Urrugne was het al best druk, er stonden nog een paar campers die er 7 weken geleden ook al stonden. Best apart, want de 10 voorgaande jaren zagen we zelden iemand meerdere weken daar verblijven in dit seizoen. We zijn na een rustige nacht en ons ontbijt verder noordwaarts gereden, ong. 470 km was de bedoeling. Onderweg allerhande weer: eerst zon, toen miezerregen en uiteindelijk veel bewolking. Ten zuiden van Bordeaux ergens een broodje met koffie voor de lunch. Als we dat binnen wilden opeten moesten we de coronavaccinatiebewijs laten zien. Zo gezegd, zo gedaan. We wilden overnachten op een camperplaats bij een meer, helaas ging de poort niet open. Bij controle van mijn toegangspasje leek dat kaartje gewoon in orde, maar de poort bleef gesloten. Telefonische hulp inroepen werkte ook niet, de computer begreep de hulpvraag niet.(zucht). Dan maar een eind terug rijden naar Futuroscope. Helaas was daar de normale overnachtingsplaats gesloten ivm. bouwwerkzaamheden en het alternatief konden we niet vinden. Wel raakten we verdwaald op de megaparkeerplaats van Futuroscope. Inmiddels was het donker en na zessen. Een van de koplampen van de camper had er ook de brui aan gegeven. Uiteindelijk zijn we op een stille, lege parkeerplaats in de hotelwijk bij Futuroscope gaan staan. Eindelijk tijd voor het avondmaal. Het stormt behoorlijk hier, maar gelukkig is het droog.

23 November 2021: Het heeft bijna heel de nacht gestormd, maar verder was het wel rustig en hebben we redelijk geslapen. De zon scheen toen we vertrokken. Op de weg was het rustig en rond de middag hebben we in een groot winkelcentrum bij Orleans een broodje gegeten (vaccinatiebewijscontrole!) en een trui gekocht. Daarna via de route national door een redelijk vlak landbouwgebied naar een camping ten zuiden van Parijs gereden. Wij kwamen gelijk aan met 2 nederlandse jongens die graag verder willen reizen naar Marokko; meer Nederlanders hebben we hier niet gezien. De camping is niet groot, wel rommelig met veel vaste bewoners. De koplamp van de camper is weer gerepareerd, een stekkertje zat los.

24 november 2021: Het sanitair op de camping bij Parijs is oud maar schoon en alles werkt naar behoren. Douchen en je spullen droog houden is echter een uitdaging. Het douchehok is erg klein, een minischapje aan een muur en 2 kledinghaakjes. Dus alle kleding etc. maar in een grote plastic zak aan de haakjes. Heerlijk warm water dat wel. De reis naar huis ging voorspoedig. Om de Kennedytunnel in Antwerpen te omzeilen zijn we via Brussel naar Antwerpen gereden. Druk op de weg was het overal wel, maar rond drie-en waren we thuis. ong. 6500 km op de teller.

Alle virtuele medereizigers bedankt.

Godelive

Als je gaat eten in een winkelcentrum kom je ook nog eens wat tegen ?.
Jullie ook bedankt voor de reis verhalen. ???

Nellie

Welkom thuis in dit vochtige koude landje. Ik denk dat jullie graag even terug zouden willen waar jullie vandaan komen. Dikke truien helpen. Groetjes Nellie en Bert